22.10.13

Summer 2013, finally....



Hello everyone, 

On niin tajuttoman pitkä aika siitä, kun olen viimeksi postannut, etten edes tiedä mistä aloittaa :) Ekaksi haluan kiittää teitä, että olette jaksaneet kärsivällisesti odottaa, vaikka varmaan teistä on tuntunut, että eikö se tosiaankaan meinaa enää koskaan postata...


Joo, samalta on tuntunut minustakin, sillä kun Grade 12 alkoi syyskuussa (eli vika luokka high schoolissa), tuntui kuin olisi jäänyt hyökyaallon alle ihan saman tien, niin tajuttomasti meille annettiin tehtäviä joka ikiselle päivälle. Sama tahti on jatkunut edelleen, ja mun tyypillinen päivä onkin että olen koulussa aina klo 16 asti ja sitten teen läksyjä tai luen kokeisiin ihan koko illan yöhon asti. Ja sama juttu seuraavana päivänä, ja sitä seuraavana...Ja viikonloppuna kolminkertainen määrä tehtäviä...


Ja vaikka olisi luullut, että olen jo tottunut tähän koulurumbaan, kun joka vuosi on ollut tiukempi kuin edellinen, niin nyt kaikki on kuitenkin jollain tapaa erilaista kun on viimeinen vuosi ja edessä on yliopistoon pyrkimiset ym. Meistä otetaan nyt kyllä kaikki irti, mutta ehkä sen jaksaa kun loppuu tämä kuitenkin joskus...



Mun kesän kohokohta oli kun mentiin Juulin, Pepin, Enjan ja Kaisan kanssa Plataniakselle 2 viikoksi. Olette varmaan jo nähneet ainakin osan näistä kuvista mun kaverien blogeissa. Meillä oli tosi ihana matka ja 2 viikkoa meni ihan liian nopeasti. Oli kivaa vaan löhötä auringossa ja olla vaan!


Mä muuten teetin meille kaikille tätä matkaa varten täällä Kanadassa tuollaiset Girls gone Wild -lippikset...


Meidän maskotti!



Käytiin ostoksilla, ulkona syömässä ja iltaisin tietty baareissa. Mä ostin aika vähän mitään, kun olin ostanut niin paljon täällä Kanadassa, ja raahannut ne kaikki Suomeen ja osan tuonnekin, mutta mun kaverien matkalaukut oli kyllä ratketa...



Ja sitten muita kesän tapahtumia....Olen aina ihmetellyt, että miten jotkut mun täkäläiset kaverit on jaksanut suorittaa kesällä jonkun aineen koko seuraavan vuoden kurssit pois kesäkoulussa, mutta en ole sitten siihen sen enempää syventynyt, kun ollaan aina lähdetty heti koulun loppumisen jälkeen Suomeen. No, nyt mä ajattelin, että kokeilen, kun olin kuullut niin paljon horrortarinoita viimeisestä vuodesta.


No, sehän olikin mielenkiintoista....Piti suorittaa 3,5 viikossa kaikki koko 12-luokan Advanced Functions- kurssit, joihin normaalisti olisi mennyt vuosi. Ja voitte arvata, miten tajuttomasti siinä oli työtä. Koulupäivä kesti klo 8-16 ja se oli pelkästään tuota matikkaa, läksyihin meni joka päivä vähintään 5 tuntia, ja joka toinen päivä oli iso koe.


Tuossa mapissa on muuten kaikki ne tehtävät, mitkä tein 3,5 viikossa...Oli sellanen olo, että mä laitan sen jonnekin vitriiniin arvoesineiden joukkoon, niin paljon siihen oli käytetty työtunteja...



Niiden 8 kokeen lisäksi koko jutusta oli sitten iso lopputentti heinäkuun puolivälissä, missä oli koko vuotta vastaavat asiat. Voin ihan rehellisesti sanoa, että olin ihan kuitti kun kesäkoulu loppui. En olisi ikimaailmassa uskonut, että se on noin rankka. Mutta mä selvisin siitä ja se meni itseasiassa hyvin, ja nyt mulla on sitten matikassa Calculus ja Vectors (ei mitään hajua, mitä se on suomeksi) ja Data Management, joka on tilastotiedettä. Olen tyytyväinen, että suoritin Advanced Functions'n kaikki kurssit pois, kun Calculus ja Vectors on tosi vaativaa. Datan ja Calculuksen lisäksi mulla on vielä English, Economics, Writers Craft ja Art.


Tässä oli varmaan tärkeimmät kesäjutut. Mukavaa syksyä teille kaikille ja kiitos vielä, kun olette jaksaneet pysyä lukijoina, vaikka ehdin postata niin harvoin. Take care!

Ja palataan, toivottavasti aikaisemmin kuin viimeksi ☺

With love, 
Eve

5 comments:

  1. Jee, postaus! Tätä on odotettu:) Sun blogi on niin kiva, toivottavasti sulla olisi tulevaisuudessa edes vähän aikaa blogille! :) Näin sut muuten Weekend Festivaleilla:D Yhtä kaunis olet luonnossa kuin kuvissa:)

    ReplyDelete
  2. Huh huh loppuu tämän neidin valitus suomen lukion rankuudests kyllä tähän! tsemppii paljo ja että minkä hymyn sait mun huulille ku näin et olit postannu sun blogis on huippu vaikka en sua mitenkää tunnekkaa! : ) monet blogit on perushyviä ja päivittää usein, tää on huippuhyvä et ei edes haittaa vaikka ei nii usei tuu postausta : ) ja ihanii kuvii en kestä teidän rusketusta!!! : )♥

    ReplyDelete
  3. ihanaaa kuulla susta taas! kerkesin kaipailla näitä postauksia yhdessä välissä jo niin paljon, että luin koko sun blogin kertaheitolla läpi...:DDD mutta kyllä näitä jaksaa odottaa :-)

    ReplyDelete
  4. Vou, arvostan sua kun jaksat noin vaativassa koulussa! Ihanaa kun olit postannu, näitä odottaa aina kun sun elämäs vaikuttaa niin siistiltä:) ja jooooo kivan ruskeita ootte kaikki nois lomakuvis! Ei kade...

    ReplyDelete
  5. Ihanaa kuulla susta :) Tsemppiä sinne sulle oikein paljon ja voimia, muista myös lepäillä ja anna akkujen latautua aina välillä :), ei haittaa vaikka et ehdi postailla niin usein, kaikki varmasti ymmärtävät että koulu on oikeasti rankkaa. Olen aina haaveillut ulkomaille muutosta (ja oonki ehkä vähän kade:D) siksi blogisi on oiva ikkuna sinne ulkomaailmaan! Ihanaa syksyä sulle sinne Kanadaan! :)

    ReplyDelete